Pojat 11, P10 Etelä L1

EIF EIF - LoPa/keltainen  4 - 1

Västerby N (8v8)

Vinst mot LoPa

Idag mötte vi LoPa på Västerbyplanen. Matchen spelades i varma och soliga förhållanden. I den första halvleken spelade vi med två försvarare och fyra mittfältare och LoPa fick några bra lägen när det blev tomma ytor på ytterbackspositionerna. LoPa hade också en spelare i offsideposition hela tiden. William Degerman gjorde några fina räddningar i målet.

Vi tog ledningen i den sextonde minuten då Viggo Laakso kunde skjuta ett fint skott i motståndarens mål. I den 21:a minuten utökade Lucas Silfver ledningen till 2-0 och i den ställningen gick vi också till pausvila.

Till den andra halvleken bytte vi formation för att täcka till hålen på kanterna. Vi spelade med tre försvarare och tre mittfältare. Den andra halvleken hade just hunnit börja då Walter Adamsson kom fri i straffområdet. Anton Jakobsson rörde ännu bollen innan LoPas spelare sköt bollen i eget mål. I den 41:a minuten kunde Walter Adamsson skjuta in 4-0 till oss. Anton Jakobsson stod för ett fint framspel. I den 44:e minuten kunde LoPa reducera till 4-1.

Matchen böljade fram och tillbaka och till sist stod vi som vinnare med 4-1. Vi har börjat vinna matcher och försvaret håller bra. Pojkarna har också lärt sig att spela hårt och det gjorde att LoPas tränare åter igen tappade konceptet. Nu gäller det att träna på passningar och uppspel, att lita på att lagkamraten tar emot passningen och spelar den vidare. Nu spelar vi ett blandspel av kampspel, långa bollar och fina passningskombinationer. Men det var roligt att vinna den nästsista matchen inför sommarpausen. På torsdagen möter vi också LoPa.

Här kan du titta på matchen

LoPa/keltainen
(2-0)