Pojat 11, P10 Etelä L1

BK-46 - EIF EIF   1 - 3

Karjaa TN ½ A

Vinst i Karis

Idag var det dags för säsongens andra derbymatch mot BK-46. Vi spelade på Karis konstgräsplan. Vi förlorade den första matchen med 4-5 och ville nu ta revansch. Inledningen av matchen var ganska jämn, men vi hade ett litet övertag. Vi skapade många lägen som BK:s målvakt räddade fint.

I den trettonde minuten tog vi ledningen då Lucas Silfver sköt ett långskott som slank i mål via målvaktens händer. Vi fortsatte att dominera och skapade lägen, men BK-46 kunde lite orättvist kvittera i den 29:e minuten. Till halvlek gick vi i ställningen 1-1.

I början av den andra halvleken slappade vi lite i vårt försvarsspel och BK-46 kunde skapa några farliga lägen, men efter det hade vi kontroll över matchen. I den 44:e kunde Jimi Mickelsson göra 1-2. I den 49:e kunde Walter Adamsson utöka ledningen till 1-3. Vi fortsatte att ha koll på matchen och kunde ha gjort några mål till. Vi vann matchen till slut med 3-1.

BK-46

(0-0)