Pojat 11, P10 Etelä L2

EIF Grön - LoPa/musta

Västerby N (8v8)

Bekväm seger i Västerby

Idag var det dags för vårsäsongens sista match då vi mötte LoPa på hemmaplan. I inledningen var matchen ganska jämn och båda lagen kom till några lägen. Vi hade flera chanser att göra mål, men det dröjde ända till den 25:e minuten innan Eddy Högberg kunde spräcka nollan med ett långskott. Till pausvila gick vi i ställningen 1-0. I pausvilan pratade vi om att backlinjen måste stiga högre upp när vi har bollen på motståndarens planhalva. I den första halvleken blev det för långa avstånd mellan lagdelarna.

I den andra halvleken hade vi kontroll på matchen. Anton Jakobsson flyttade upp till anfallet och han var hal och effektiv. Han gjorde ett hattrick inom några minuter. Plötsligt ledde vi med 4-0. I den 43:e minuten dundrade Jimi Mickelsson in ett långskott i krysset. I den 46:e minuten kunde LoPa reducera då deras anfallare kom fri och kunde skjuta bollen i mål. I den 50:e minuten fick August Braskén belöning för sitt slit då han sköt in bollen i motståndarens mål.

Matchen slutade 6-1 och alla pojkar kämpade fint. Backlinjen vågade stiga lite högre upp i den andra halvleken och det gjorde att vi kunde stjäla bollen av motståndaren ganska högt upp på plan. Vi lyckades också riktigt bra med vår press i målsparkssituationerna. Pojkarna har blivit mycket bättre på att hålla sina positioner.

Nu är det passligt att ta ett par veckors sommarpaus från träningarna. Träningarna fortsätter den 19 juli och i månadsskiftet juli-augusti deltar vi i Östersjö Cupen i Hangö. Ett stort tack till alla för vårsäsongen. Ni har ställt upp fint till matcherna och träningarna.

Lagets aktuella matcher

Inga matcher