Pojat 11, P10 Etelä L2

FC HIK - EIF Grön   7 - 2

Rukki Nya Gräsplan 1 ½ A

Förlust i Hangö

Idag mötte vi FC HIK i soliga Hangö. Den första halvleken var jämn och båda lagen kämpade fint. Hicken tog ledningen i den elfte minuten. I den 21:a minuten dribblade Kian Sadiq genom Hickens försvar och kvitterade matchen till 1-1. Just före pausvilan gjorde han ett mål till.

Den andra halvleken var också jämn. Hicken var kanske lite bättre och hungrigare framför målet. I den 52:a minuten kunde de kvittera till 2-2. En minut senare gjorde de 3-2 och vi tänkte att vi ännu skulle få ett oavgjort resultat med oss. Men i den 56:e minuten kollapsade vårt spel helt och Hicken kunde skjuta in fyra mål. Hicken vann till slut med 7-2.

Matchen var jämn, precis som matcherna ska vara. Slutresultatet blev lite sorgligt, men det berättar inte hela sanningen. Det var roligt att se de stora framsteg som Hicken gjort. I över 50 minuter såg vårt spel också helt bra ut, så inte behöver vi hänga läpp över slutresultatet.

FC HIK

(0-0)