Pojat 11, P10 Etelä L1

EIF EIF - LoPa/sininen  3 - 2

Västerby N (8v8)

Vinst i veckans båda matcher

Den här veckan hade vi två hemmamatcher i strålande förhållanden. Solen värmer och Västerbyplanen är i mycket fint skick.

På onsdagen mötte vi FC SauPa. Vi var det bättre laget och vann med 4-2. Våra målgörare var:

Jimi Mickelsson 1-0 (32 min.)

Kian Sadiq 2-1 (42 min.)

Jimi Mickelsson 3-1 (45 min.)

August Braskén 4-1 (49 min.)

FC SauPa 2011 har en Youtube-kanal och laget streamade matchen live, vilket är roligt och intressant. Vi var det bättre laget men vi lät motståndaren komma till farliga lägen, som vår duktiga målvakt Liam Sjöholm räddade fint. På videon ser man hur vårt lag ofta hade många spelare uppe när motståndaren anföll och en bättre motståndare skulle ha straffat oss.

Idag mötte vi LoPa. Vi stod för säsongens bästa prestation, speciellt i den första halvleken och vann rättvist med 3-2. I den fjärde minuten dribblade Axel Holmberg bort motståndaren på kanten och rullade in bollen ur en liten vinkel. I den elfte minuten gjorde William Degerman 2-0 och Eddy Högberg gjorde det tredje målet i den 25:e minuten.

Spelledaren dömde sin första match och var riktigt duktig. Lite kraftigare visslingar och lite tydligare handtecken, så blir hon ännu bättre. Vi spelade hårt och krigade bra. Passningsspelet var bra och spelarna höll positionerna fint, speciellt om man jämför med tidigare matcher. Spelledaren blåste av matchen i den 58:e minuten och det tyckte LoPas tränare inte om. Han var sur och gnällig hela matchen. Efteråt ursäktade han sig för sina känsloutbrott och man kunde prata med honom sakligt.

Det var roligt att vinna den här veckans båda matcher. Nästa vecka blir takten ännu hårdare. EIF ordnar fotbollsskola och dessutom har vi tre matcher.

LoPa/sininen
(3-1)