Pojat 11, Träningsmatch

NuPS - EIF

Rintamäki areena konstgräs utomhus

Oavgjort i Nummela

Idag hade vi träningsmatch i Nummela i väldigt heta förhållanden. Termometern vid planen visade t.o.m. 31 grader. Vi märkte direkt att motståndaren NuPS är det spelskickligaste laget som vi mött i år. De hade ett fint passningsspel och byggde upp spelet genom varje lagdel. De satte också en hög press på oss, så vi var tvungna att spela mera långbollar.

Vi lyckades ändå göra ett ledningsmål då Jimi Mickelsson petade bollen förbi målvakten och Walter Adamsson kunde styra den i tomt mål, trots att motsåndaren sprang hack i hel. I slutskedet av matchen kunde NuPS utjämna rättvist med ett fint skott i krysset. Slutresultatet blev 1-1.

Vårt lag kämpade fint hela matchen och vi stod för en fin insats. Den här veckan har det blivit mycket fotboll med fotbollsskola, en träning och tre matcher. Nästa vecka blir en lugnare vecka med endast två träningar.

Lagets aktuella matcher

Inga matcher