NYHET! Knattefotboll UUTUUS! Nappulafutis
Publicerad: 27.07.2020 00:00

NYHET! Knattefotboll UUTUUS! Nappulafutis

Har barnet vuxit ur familjefotisen?

Vill barnet ha en träning till förutom familjefotisen?

Känns det skrämmande att börja i ett "riktigt" lag fast det för barnet finns ett lag i hens åldersgrupp?

Då är knattefotbollen något för ditt barn.

Till knattefotbollen kommer barnet "som till en riktig träning" och den vuxna lämnar barnet på träningen. Knattarna tränar en gång i veckan. Träningens fokus ligger i fotboll men leken och speciellt lekfullheten är ändå central. Knattarna spelar kanske någon enstaka träningsmatch mot grannföreningarnas motsvarande lag, men det är träningen som är det viktiga – inte matcher och tävling. I knattefotbollen tränar pojkar och flickor tillsammans.

Var? Gymnastiksalen i Hakarinteen koulu, Flemingsgatan 21

När? Lördagar kl. 10:30–11:30 (möjligt att vi förlänger till 11:45 om knattarna så vill och har koncentration så länge) med början 22.8 och pågår till 5.12 (fortsätter på våren om intresse finns).

Med vem? Frida Lassander och någon av våra tränarintresserade juniorspelare

Vem är Frida? Frida har spelat fotboll i EIF sedan hon var en liten flicka och hörde även till damtruppen men har valt att stiga åt sidan pga. en knäskada. Frida studerar nu andra året vid Solvalla till idrottsledare och hon brinner för fysisk träning. Frida är lugn, glad, ansvarsfull och positiv och har förmågan att hålla ordning på en grupp barn. Frida är född 2003 och talar både svenska och finska.

Behövs det någon utrustning? Ja, barnet bör ha inneskor (inte vanliga fotisskor med nabbar), benskydd, en boll i storlek 3 och vattenflaska märkt med barnets namn. Om inte barnet har denna utrustning genast är det ingen fara, vi har några lånebollar med på träningen.

Pris? Verksamheten med tränare, utrymme och försäkring kostar 80 euro för höstens alla 15 ggr. Fakturan skickas hem.

När börjar träningen? Om verksamheten intresserar minst 10 barn så startar vi lördagen den 22.8. Anmälning på förhand.!

Var anmäla? Anmäl ditt barn HÄR