Fotbollsskolan ordnas trots allt! Jalkapallokoulu järjestetään kaikesta huolimatta!
Publicerad: 14.03.2020 00:00

Fotbollsskolan arrangeras med beaktande av myndigheternas restriktioner. För att vi skall arrangera fotbollsskolan behöver vi minst 20 deltagare per grupp. Anmälningstiden går ut 25.5.

Vill du inleda sommarlovet med fotboll? Vare sig du är ny spelare eller redan med i ett lag är du välkommen till EIF´s fotbollsskolor i sommar. I år är träningstiden lite längre än i fjol och nytt för i år är också att det ordnas två grupper för deltagare med specialbehov. En av dessa grupper är avsedd för barn och ungdomar, den andra för vuxna.

Fotbollsskolorna ordnas som vanligt vid två olika tillfällen, i juni och i augusti. Första fotbollsskolan kör igång redan första veckan i juni, den 1–5.6 på Centrumplanen. Den andra fotbollsskolan ordnas i augusti, strax innan skolorna börjar, den 3–7.8. på Centrumplanen.

Tidtabellerna för de olika åldersklasserna är följande:

• kl. 9:30-11:30
    • Barn födda 2010–2015
  • kl. 13:00-15:00
    • Barn födda 2006–2009
    • Barn med specialbehov
    • Vuxna med specialbehov

Fotbollsskolan leds av 4 huvudtränare och 4 hjälptränare.

På hösten försöker vi komma igång med "knattefotboll" som främst är avsett för barn i åldern 5–6 år. Nu är det ett ypperligt tillfälle att pröva på fotboll i samband med sommarens fotbollsskola.

Avgifterna för fotbollsskolorna är följande (t-skjorta ingår i priset):

• 45 € om man deltar vecka 1 eller 2
  • 70 € om man deltar vecka 1+2

Eventuella frågor kring fotbollsskolorna besvaras av verksamhetsledare Niklas Busk, niklas.busk@ekenasif.fi / 040 5832407 eller EIF juniorer, eifjuniorer@gmail.com.

EIF fotbollsskola i samarbete med Handelslaget Varuboden-Osla

Fotbollsskolorna är ett samarbete mellan Handelslaget Varuboden-Osla och EIF. Samarbetet startade 2019 och nu är man alltså redan inne på det andra året av samarbete. Målsättningen var att samarbetet skulle möjliggöra en långsiktig utveckling av fotbollsskolan. För Varuboden är det viktigt att understöda barn- och ungdomsverksamhet. I år har EIF möjliggjort anpassade grupper i fotbollsskolan, för både barn som vuxna. Därtill har åldersgränsen sänkts så att ett år yngre barn är välkomna med i fotbollsskolan.

Kesän jalkapallokoulujen ilmoittautuminen on auki

Haluatko aloittaa kesäloman pelaamalla jalkapalloa? Oletko jo kokenut futaaja vai harkitsetko kenties futiksen aloittamista? Ihan sama kumpi, niin tämä jalkapallokoulu on juuri sinua varten. Tämän vuoden uutuutena on sovelletun jalkapallon ryhmät lapsille ja aikuisille.

Jalkapallokoulut järjestetään kahdessa osassa. Ensimmäinen osa 1.-5.6 ja toinen osa 3.-9.8 Tammisaaren keskuskentällä.

Aikataulut ja ryhmät:

• klo. 9:30-11:30
    • Lapset 2010–2015
  • klo. 13:00-15:00
    • Lapset 2006–2009
    • Lasten sovellettu ryhmä
    • Aikuisten sovellettu ryhmä

Jalkapallokoulussa on 4 päävalmentajaa ja 4 apuvalmentajaa.

Syksyllä yritämme käynnistää "nappulafudiksen" joka on ensi kädessä tarkoitettu 5–6 vuotiaille lapsille. Nyt on sopiva tilaisuus tulla kokeilemaan jalkapallokouluun uutta harrastusta ja syksyllä aloittaa uudessa ryhmässä.

Jalkapallokoulun maksut (t-paita sisältyy hintaan):

• 45 € jos osallistuu viikolle 1 tai 2
  • 70 € jos osallistuu viikoille 1 + 2

Mahdolliset kysymykset jalkapallokoulun osalta voi osoittaa; toiminnanjohtaja Niklas Busk, niklas.busk@ekenasif.fi / 040 5832407 tai EIF juniorit, eifjuniorer@gmail.com.