Rodrigo bryter med EIF och stannar i Brasilien
Publicerad: 05.01.2020 00:00

Rodrigo bryter med EIF och stannar i Brasilien

Det går inte alltid som på Strömsö. För en dryg vecka sedan kablade EIF ut nyheten om att vi anställt Rodrigo Martins Vaz som föreningens resurstränare. Tyvärr är det här ett besked vi får ta tillbaka. Trots avtal, inledda visumansökningar och annat påbörjat pappersarbete valde Rodrigo hemlandet Brasilien och ett jobb som tränare för en större klubb.

Som förening är det väldigt lite EIF kan göra för att få Rodrigo att hedra sin del av överenskommelsen. Att tvinga en person som inte är motiverad brukar inte heller ge bra resultat. Så inom föreningen har vi godkänt det skedda och går vidare. Under rekryteringen av resurstränare hade vår verksamhetsledare Niklas Busk diskuterat med flera tränare och efter beskedet från Rodrigo tog han upp diskussionen med en annan av kandidaterna.

Den här gången publicerar vi inte namnet på tränaren förrän allt är helt och hållet klappat och klart, men trots bakslaget i första rekryteringsfasen räknar vi med att den ersättande resurstränaren kommer att finnas i Ekenäs i mitten av januari och att hen kan inleda sitt arbete snart därefter.