Höstens knattefutis - Syksyn nappulafutis
Publicerad: 09.08.2021 11:02

Höstens knattefutis - Syksyn nappulafutis

Suomeksi alla

Har barnet vuxit ur familjefotisen? Vill barnet ha en träning till förutom familjefotisen? Känns det skrämmande att börja i ett "riktigt" lag fast det för barnet finns ett lag i hens åldersgrupp? Vill barnet rätt och slätt bara pröva på fotboll?

Då är knattefotbollen något för ditt barn.

Till knattefotbollen kommer barnet "som till en riktig träning" och den vuxna lämnar barnet på träningen. Knattarna tränar en gång i veckan. Träningens fokus ligger på fotboll men leken och speciellt lekfullheten är ändå central. Knattarna spelar kanske någon enstaka träningsmatch mot grannföreningarnas motsvarande lag, men det är träningen som är det viktiga – inte matcher och tävling. I knattefotbollen tränar pojkar och flickor tillsammans.

Om ditt barn deltagit i knattefutis på våren och sommaren 2021 har ni fått ett mejl, anmäl inte barnet på nytt i så fall.

Var? Ekenäs Centrumplan, Bryggerigatan 14. Gymnastiksalen i Hakarinteen koulu, Flemingsgatan 21 från och med september (preliminärt från och med 4.9)

När? Lördagar kl. 9:30–10:30. Då vi flyttar oss till Hakarinne är träningstiden 10:30-11:30. Vi tränar under tiden 14.8-18.12.

Med vem? Jenna Laukkanen och Frida Lassander

Behövs det någon utrustning? Ja, barnet bör ha lämpliga skor (utomhus fungerar nabbskor men inomhus vanliga träningsskor), benskydd, en boll i storlek 3 och vattenflaska märkt med barnets namn. Om inte barnet har denna utrustning genast är det ingen fara, vi har några lånebollar med på träningen.

Pris? Verksamheten med tränare, utrymme och försäkring kostar 30 euro/månad. Spelaren fakturerar via vårt system Jopox.

När börjar träningen? Vi börjar lördagen 14.8. Det behövs minst 7 barn för att starta verksamheten. Anmälning på förhand!

Var anmäla? Anmäl ditt barn HÄR

---------------------

Onko lapsen mielestä perhefutiksessa liian vähän haasteita? Haluaako lapsi lisää treenejä perhefutiksen lisäksi? Tuntuuko pelottavalta aloittaa "oikeassa" joukkueessa, vaikka lapsen ikäryhmässä on jo joukkue? Haluaako lapsi kenties vain kokeilla jalkapalloa?

Tässä tapauksessa nappulafutis on jotain juuri oikea valinta sinun lapsellesi.

Nappulafutiksessa lapsi on niin kuin oikeissa treeneissä, ilman vanhempaa. Nappulafutaajat treenaavat kerran viikossa. Harjoittelun painopiste on jalkapallo, mutta leikki on myös keskeistä. Nappulafutaajat voivat pelata jonkun harjoitusottelun naapuriklubien vastaavia joukkueita vastaan, mutta treeni on keskeinen - ei ottelut ja kilpailut. Nappulafutiksessa pojat ja tytöt treenaavat yhdessä.

Jos lapsesi on osallistunut poikien nappulafutikseen keväällä ja kesällä 2021, olet saanut sähköpostin, älä ilmoita lasta uudelleen.

Missä? Tammisaaren keskuskentällä, Panimokatu 14. Syyskuusta (alustavasti 4.9 alkaen) Hakarinteen koulun jumppasalissa (Fleminginkatu 21)

Milloin? Lauantaisin klo 9:30-10:30. Kun siirrymme Hakarinteelle, harjoitusaika on 10: 30-11: 30. Harjoittelemme 14.8-18.12 välisenä aikana.

Valmentajat? Jenna Laukkanen ja Frida Lassander

Tarvitaanko varustusta? Kyllä, lapsella tulee olla sopivat kengät (ulkona sopii käyttää nappiksia mutta sisätiloissa tavalliset sisäkengät/lenkkarit), säärisuojat, pallo koko 3 ja vesipullo, jossa on lapsen nimi. Jos lapsella ei ole näitä varustuksia heti, ei ole vaaraa, treeneissä on lainapalloja.

Hinta? Toiminta valmentajan, tilan ja vakuutuksen kanssa maksaa 30 euroa / kk. Pelaajaa laskutetaan Jopox -järjestelmämme kautta.

Milloin treenit alkavat? Aloitamme lauantaina 14.8. Minimi 7 osallistujaa tarvitaan. Ilmoittadu etukäteen!

Ilmoittatuminen? Ilmoita lapsesi nappulafutikseen TÄSTÄ