SEP

KJS - EIF Grön   2 - 9

Harju TN, Karkkila

Enkel seger i Högfors

Idag spelade vi en seriematch mot KJS i Högfors. Vi tog direkt grepp om matchen och i den första minuten gav William Degerman ett inlägg till Jimi Mickelsson, som nickade bollen i mål. I den nionde minuten gav Degerman ett inlägg som Walter Adamsson nickade i mål. Vi hade bud på flera mål, men istället kunde KJS reducera till 1-2 efter att vi slarvat i försvaret.

I den femtonde minuten gjorde August Braskén mål på en bra passning från Wilmer Ahlfors. I den tjugonde minuten kombinerade Braskén fint med Axel Holmberg och sköt oss till en tremålsledning. Strax före pausen kunde KJS reducera, då en spelare skruvade sin hörna direkt i vårt mål.

I den andra halvleken gjorde Emil Törsleff några fina räddningar, men annars var det spel mot ett mål. William Degerman sköt först en kanon med vänstra foten. August Braskén gjorde två mål till, innan Degerman kunde utöka ledningen till 2-8. Melvin Selenius gjorde också ett mål när det återstod nio minuter av matchen.

Oliver Mattsson sköt fina hörnsparkar och i den 56 minuten var Jimi Mickelsson nära att göra vårt tredje nickmål. Försvaret räddade först, men Melvin Selenius kunde skjuta in returen och slutresultatet blev alltså 2-10. I bollförbundets resultattjänst står det annorlunda, men hemmalaget har fyllt i lite fel.

KJS

(2-4)