OKT

FC Kirkkonummi/Blac1 - EIF EIF   3 - 4

Urheilupuisto Masala TN ½ A

Fin seger i Masaby

Den här veckan har varit tung för oss. Idag hade vi seriematch mot FC Kirkkonummi. Matchen spelades i Masaby. Pojkarna spelade för sin bortgångna lagkamrat. Vi tog direkt grepp om matchen och vi spelade ett bra passningsspel. I anfallet var Walter Adamsson på hugget och i den femte minuten gjorde han ett riktigt konstmål, då han fick en fin passning av Lucas Silfver, vände 180 grader och sköt in bollen från volley i bakhörnet. I den åttonde minuten slarvade vi lite i försvaret och FCK kunde kvittera till 1-1.

Walter Adamsson dribblade i den tionde minuten igenom motståndarens försvar och sköt oss till en 2-1 ledning, som också var pausresultatet. I början av den andra halvleken dribblade Viggo Laakso fint igenom motståndarförsvaret och placerade bollen i bakre hörnet. I den 44 minuten bjöd Walter Adamsson igen på ett konststycke. William Degerman gav en fin utspark som Walter var först på och lobbade bollen i en hög båge i motståndarens mål.

När det var 10 minuter kvar gjorde vi några byten och alla hann inte på sina rätta positioner. Motståndaren utnyttjade detta och reducerade till 2-4. Ett par minuter senare gjorde de 3-4 och matchen blev plötsligt spännande.

Avslutningen av matchen var nervös, men FCK kom inte till flera farliga målsituationer, så vi kunde fira en rättvis och fin 4-3 seger.

FC Kirkkonummi/Blac1

(1-2)