EIF damer spelade oavgjort mot LoPa
Publicerad: 15.07.2020 00.00

EIF damer spelade oavgjort mot LoPa

Dags för träningsmatch nummer två för säsongen. I söndags mötte EIF:s damer LoPa på bortaplan.

LoPa har redan börjat säsongen med en seriespelsvinst över HooGee Wellamot.

LoPa har ett beprövat lag med äldre spelare och trots en rätt så jämn start gjorde LoPa både 1 - 0 och 2 - 0 innan EIF vaknade till.

Men sen tog EIF över resten av halveken. Jill Illman har kalibrerat dojan och verkar vara målsnål i år. Hon gjorde först 1 - 2. Sen tog dagens kapten Felicia Gröning sitt ansvar och skruvade in 2 - 2. I de siffrorna gick vi till pausvila.

LoPa hade sedan den dåliga smaken att skjuta in 3 - 2 från sitt enda läge i andra halvlek. Det såg dåligt ut för EIF ända in på stopptid men sen steg Jill fram igen och drämde bollen lågt ner i vänstra hörnet för ett rättvist oavgjort 3-3.

På två träningsmatcher har damernas tränare Bruno Vivas experimenterat med att byta ut så gott som hela startelvan efter en halvlek. Det är djärvt och riskabelt på ett sätt, men ger samtidigt en bra bild av vilka spelare som klarar sig på vilka positioner.

Inkommande söndag 19.7 kl. 20 möter EIF:s hittills obesegrade damer NuPs på hemmaplan. Kom med och heja våra damer till seger.