Sista chansen att se EIF:s damer?
Publicerad: 20.08.2021 00.00

Sista chansen att se EIF:s damer?

På söndag kan det hända att du ser EIF:s damer för sista gången denna säsong. Så häng med. EIF:s damer spelar grundseriens sista hemmamatch söndag 22.8 kl. 20 på Ekenäs centrumplan. Då kommer NuPs från Nummela på besök. Gästerna och publiken bjuds på snygg fotboll, gratis inträde och kaféservering.

Grundserien avslutas för EIF:s del 25.8 i Nurmijärvi där NJS står som värd. Därefter följer en avancemangsserie där sex lag kämpar om en plats i damtrean säsongen 2022. MEN pga Coronaläget kan allt ändra från dag till dag och inom laget tar man en match i taget. Så nu har du din chans att komma med och heja fram våra damer till säsongens åttonde raka seger. De återstående matchernas öde klarnar senare.

Grundseriens första plats är inte heller garanterad på något vis. EIF leder med sina 21 poäng på sju spelade matcher i en haltande tabell där fler matcher flyttats pga Corona. Nu ligger FC Wild på andra plats med 18 poäng på sju matcher. Gnistan har stigit till tabelltrea med 16 poäng men har spelat en match mer. NuPS parkerar för tillfället på femte plats med 13 poäng på sex matcher.

EIF har redan garanterat en plats i uppflyttningsserien men målet är inget annat än att bibehålla platsen som tabelletta. Vinst är det enda som räknas.

EIF har redan garanterat en plats i uppflyttningsserien men målet är inget annat än att bibehålla platsen som tabelletta. Vinst är det enda som räknas med tanke på att uppflyttningsseriens öde är ovisst.

Skulle avancemangsserien spelas så väntar fem matcher där ettan i gruppen avancerar direkt till trean medan tvåan kvalar vidare. Dessa matcher spelas enligt de preliminära planerna mellan 8 september och 9 oktober.

Inom EIF har tränaren Bruno Vivas finslipat de taktiska detaljerna och kapten Gröning och de andra spelarna är taggade till tänderna. Följ med matchen på plats eller via instagram.