MAJ

EIF Grön - SISU/Sininen  6 - 1

Keskuskenttä TN B

Två segrar på centrumplan

Idag spelade vi två matcher samtidigt på centrumplan. EIF/grön mötte Sisu från Sjundeå. Vi tog direkt kontrollen över matchen och skapade många målchanser. I den sjätte minuten fick vi en hörna. Viggo Laakso gav ett fint inlägg som William Degerman nickade i mål. Anton Jakobsson utökade ledningen till 2-0 i den trettonde minuten. Sisu kunde reducera nästan direkt. I den 21 minuten sköt Simon Fyrqvist oss till en 3-1 ledning. I ett skede hade vi en sämre period och Sisu kunde hota vårt mål några gånger.

Vi kom piggt in till den andra halvleken och Lucas Silfver kunde dundra in ett hårt skott via motståndarens huvud. I den 40 minuten störde Walter Adamsson en motståndare som blev så stressad att han sköt bollen i eget mål. När det återstod 11 minuter av matchen kunde Eddy Högberg fastställa slutresultatet till 6-1 med ett fint skott. Vi hade bud på flera mål, men Sisus målvakt stod för många fina räddningar eller så missade vi målet. Men en stabil seger blev det. Alla gjorde ett fint jobb.

EIF/Vit spelade mot FC Kirkkonummi från Kyrkslätt. EIF var steget före och dominerade första halvlek. I halvtid var ställningen 5-0 till hemmalaget. Efter paus fortsatte EIF att spela fint och kunde till slut vinna matchen med hela 9-0.

1-0 Jimi Mickelsson

2-0 Emil Törsleff

3-0 August Braskén

4-0 August Braskén

5-0 August Braskén

6-0 Oliver Mattsson

7-0 Jimi Mickelsson

8-0 Melvin Bredenberg

9-0 Jimi Mickelsson

Det som var glädjande att se var att pojkarna kämpade matchen till slut. Pojkarna visade upp en bra lagmoral och gav allt för laget. Pojkarna har gjort stora framsteg gällande passningsspelet, positioneringen och att göra sig spelbar. Härifrån är det roligt att fortsätta mot kommande matcher.

SISU/Sininen
(3-1)