Pojat 11, P11 Länsi 2

LoPa/musta - EIF Vit   7 - 5

Muijala kupla TN

Jämn match i premiären

Idag startade seriespelet för vår del. Vi spelade mot LoPa i Muijala kupolhall. Matchen var jämn, men vi var lite bättre spelmässigt. Simon Fyrqvist var pigg på högerkanten och kom förbi försvararen flera gånger, men bollen ville inte gå in i målet. Bollen träffade också ribban och stolpen. Motståndaren skapade sina farligaste lägen från hörnsparkar och gjorde faktiskt fyra mål från hörnsituationer. Hemmalaget ledde 3-0 efter 23 minuter. Eddy Högberg klev upp på mittfältet och kunde direkt reducera till 1-3 i den 24 minuten. LoPa gjorde 4-1 just före pausen, från hörna förstås. Eddy Högberg fortsatte sina starka insatser och dundrade in ett viktigt mål innan domaren hann vissla till pausvila.

I den 37 minuten blev Jimi Mickelsson riktigt vild och gjorde tre mål på några minuter. Plötsligt ledde vi 5-4. Vi såg ut att gå mot en klar seger, men glädjen varade inte länge. Hemmalaget gjorde två mål och ledde igen när det återstod 12 minuter av matchen. Vi jagade mål, men lyckades inte kvittera. Istället gjorde LoPa ännu ett fint mål på stopptid.

Pojkarna kämpade fint och skulle ha varit värda åtminstone ett poäng. Många spelare blev sjuka före matchen och vi spelade utan bytesspelare. Pojkarna orkade kämpa hela matchen. Fint jobbat!

LoPa/musta

(4-2)