SEP
Pojat 11, P10 Etelä L1

LoPa/keltainen - EIF EIF   2 - 3

Asemanpelto 2 N ½ A

Fin avslutning på en händelserik vecka

Den här veckan har varit en händelserik vecka med fotbollsgolf, träning och seriematcher. På lördagen deltog vi i en turnering i Kisakallio, som hette Fun for five. Pojkarna spelade bra och vann alla tre matcher. I den första matchen slog vi LoPa med 4-3. I den andra matchen fick FC Kirkkonummi se sig besegrade med 6-2. I den sista matchen var det bara en storspelande NuPS-målvakt som höll våra segersiffror nere vid 3-0. Pojkarna kämpade fint och satte motståndarna under press. De tog ansvar och såg ut att ha roligt tillsammans.

Idag spelade vi en seriematch i Lojo. Hemmalaget LoPa hade många hörnor i början av matchen och i den 22 minuten kunde hemmalaget ta ledningen med ett fint nickmål från hörnspark, förstås. Vi kämpade fint och kom till många bra målchanser, men vi lyckades inte göra mål.

I den andra halvleken tog vi över spelet. I den 38 minuten passade Lucas Silfver bollen till Nicolas Lind som kunde kvittera matchen till 1-1. I den 42 minuten var det ombytta roller. Nicolas passade till Lucas och vi gick upp till en 2-1 ledning. Hemmalagets spelare började kritisera spelledaren och de tappade mera och mera humöret.

Våra spelare var hungrigare och krigade på hela halvleken. Nicolas Lind gjorde en väldigt fin halvlek och i den 53 minuten serverade han bollen till Walter Adamsson, som snyggt lobbade bollen över målvakten. Riktigt i slutet av matchen kunde hemmalaget reducera med ett fint frisparksmål. LoPa fick ännu en hörna på övertid, men vi lyckades rensa bort bollen och fira en välförtjänt seger med 3-2.

Idag såg spelet ut som fotboll. LoPa satte inte hög press på oss, så vi kunde spela bollen lugnt från målvakten till ytterbacken, som fint kunde spela bollen vidare till våra hårt arbetande yttermittfältare och därifrån vidare till våra lika hårt arbetande anfallare. Det här var en väldigt fin match från våra pojkar.

LoPa/keltainen

(1-0)