OKT

EIF EIF - BK-46  4 - 0

Tammisaari Keskuskenttä TN ½ A

Fin avslutning på säsongen

Under måndagen och tisdagen avslutade vi säsongen med två matcher. På måndagen åkte vi till Hangö och spelade en träningsmatch mot FC HIK. Vi startade matchen med en 3-3-1 formation. Vi vågade passa bollen nere i försvaret, men vi hade lite svårt att komma till målchanser. En spelare från Hicken har ett fint skott och han gjorde också två mål och hemmalaget ledde med 2-0.

Vi kunde först reducera till 1-2 och till den andra halvleken bytte vi formationen till 2-4-1 för att få mera tryck uppåt. Vi spelade mycket bättre och kunde panga in fyra mål och vända matchen till 5-2. Emil Törsleff, Oliver Mattsson (2), Simon Fyrqvist och August Braskén var våra målskyttar. Under den sista tian blev vi lite trötta och Hicken kunde forcera framåt med fart och de kom till några farliga chanser. Vi lyckades hålla undan och vann alltså med 5-2.

Det var roligt för pojkarna att avsluta säsongen med en seger. Pojkarna spelade ett fint lagspel och det är roligt att se hur de gör framsteg.

På tisdagen var det dags för ett nytt Raseborgsderby då BK-46 kom på besök. Matchen spelades i regniga förhållanden på centrumplanen. Början av matchen var råddig och ingetdera laget fick kontroll på sitt spel. BK-46 spelade många långa bollar och kom till en del farliga lägen, men vår duktiga målvakt Liam Sjöholm räddade fint. En gång träffade bollen ribban.

Efter en trög start tog vi större grepp om matchen och i den 20 minuten passade William Degerman bollen till Viggo Laakso som kom helt fri och kunde placera bollen i mål. I den 28 minuten sparkade Walter Adamsson en hög boll mot BK-målet och William Degerman var starkast i situationen och kunde skjuta oss till en 2-0 ledning. Det var också pausresultatet.

I den andra halvleken spelade vi ett bättre passningsspel än motståndaren och i den 41 minuten fick William Degerman en fin passning av Lucas Silfver och kunde enkelt rulla in bollen. I den 51 minuten fullbordade William sitt hattrick.

Matchen slutade 4-0 och vi fick revansch på söndagens förlust i Karis. Det är roligt att se hur pojkarna försöker spela bollen via en försvarare till mittfältet och därifrån vidare. Under vintern får vi slipa på det ännu, men spelet utvecklas sakta men säkert. Nu gäller det bara att träna bra under vintern, så blir spelet ännu bättre.

BK-46
(2-0)