Silver i Kodintavaratalo Cup
Publicerad: 03.10.2021 16.03

Silver i Kodintavaratalo Cup

Idag deltog vi i Kodintavaratalo Cupen i Karis. I den första matchen mötte vi NuPS, som spelade ett verkligen fint spel. Vi kämpade bra, men NuPS var aningen bättre och vann rättvist med 3-1.

I den andra matchen besegrade vi HooGee med 3-1 och i den tredje matchen slog vi PuiU med 3-0. Det betydde att vi blev grupptvåa och fick möta HJK/Munkka i semifinalen. De vann sin grupp. Semifinalen var jämn och slutade 2-2. Det innebar straffsparkstävling. HJK:s första spelare sköt bollen i stolpen. Vi gjorde mål på alla tre sparkar och kunde fira en finalplats.

BK-46 slog NuPS i den andra semifinalen. Den matchen avgjordes också på straffar. Finalen blev alltså ett Raseborgsderby. BK-46 vann matchen med 2-0. Det harmade förstås lite, men vi gjorde ändå en fin turnering och får vara stolta över silvermedaljen.