Tekniktävlingar hölls i Ingå
Publicerad: 28.10.2020 00.00

Tekniktävlingar hölls i Ingå

Trots att bollförbundet valde att avboka de nationella tekniktävlingarna valde samarbetsklubbarna EIF, BK och IIF att hålla sina egna tekniktävlingar som planerat i lördags den 24.10. Det var första gången som officiella tekniktävlingar ordnades av klubbarna själva efter att bollförbundet skrotat de tekniktävlingar som förr ordnades av distrikten. Arrangemangen löpte fint och många fina prestationer sågs från deltagarna.

I P13 klassen vann Axel Sandbacka silvermedalj för sin prestation. I pojkar födda 2010 stod Filip Romero, Elton Höglund och Ossian Holmström alla för en insats som resulterade i bronsmedalj. Med en bronsmedalj för sin insats premierades även Ronja Lindroos i klassen flickor födda 2010. I P11 klassen vann Ludwig Sundström även han en bronsmedalj med sin insats.

Från EIF deltog även Elias Heinämaa, Axel Nyberg, Winston Ingberg och Adam Mattfolk vars individuella resultat inte den här gången berättigade till medalj enligt bollförbundets resultatgränser.

Resultat från tävlingarna: