Publicerad: 05.09.2021 13.21

Hej alla knattefutisföräldrar,

Terminen har startat bra och det är många som lockats till knattefotbollen. Det gör oss väldigt glada!

I veckan skickade vi info om att knattefotbollen fortsätter utomhus och tyvärr var det en del som inte nåddes av det meddelandet. Orsaken kan ligga i att mejl från mitt konto ibland tenderar att åka till skräpposten. Sök i så fall upp meddelandet och gör så att adressen i fortsättningen anses vara betrodd, det görs lite olika i olika epost-lådor. En annan orsak är att ni som föräldrar ännu inte hunnit aktivera profilen i Jopox, vårt erp-system, och således inte nåtts av det meddelandet som skickats där via.

Till näst några viktiga saker för att allt fortsättningsvis också skall fungera bra:

• Aktivera profilen i jopox genom att klicka på det meddelandet som kommer från Jopox. Jag har precis nyss skickat en ny länk till alla som ännu inte aktiverat den, eftersom länken är aktiv endast en kort tid.
  • Det är viktigt att föräldern ger sitt samtycke enligt GDPR i Jopox, annars nås ni inte av några meddelanden.
  • Ni kan själva göra förändringar i profilen, lägga till uppgifter eller ändra befintliga. OBS! Lägg inte förälderns epost i barnets profil utan endast i föräldraprofilen.
  • Jopox finns som en app till mobilen – ladda ner den och det blir betydligt smidigare att hålla koll på vad som händer i knattefotisen!
  • Våra tränare är mycket ambitiösa och vill göra ett gott jobb - hjälp dem med att anmäla IN ert barn till träningen. Gör det gärna i god tid, tränarna planerar sina träningar i god tid. På det sättet anpassar tränarna träningarna efter gruppstorleken.

Vi har en rätt så stor grupp och det kan hända att vi blir tvungna att dela på gruppen i två grupper som tränar efter varandra. Men detta meddelar vi om i god tid.

Vi har tre stycken tränare som delar på tränarskapet: Jenna Laukkanen, Frida Lassander och Dennis Estlander. Alla tre med nuvarande eller tidigare fotbollsbakgrund i EIF och med fotbollstränarutbildning i bagaget.

I september tränar vi ännu utomhus på Centrumplanen lördagar 9:30 – 10:30.

Följ med nyheterna på knattefutisens hemsida (https://eif.jopox.fi/joukkueet/8601) och i knattefotisens omklädningsrum dit det krävs att ni aktiverar er profil och loggar in. Då ser ni mer detaljerad info om träningarna, meddelanden som kommit snabbt gällande ett evenemang (en tränings om på kort varsel ändras eller dylikt) och där anmäler ni barnet som deltagande eller frånvarande från träningen. I er profil i Jopox ser ni också fakturor, ännu har inget fakturerats men görs så småningom för augusti. Betalningslänken kommer också till er epost men ni måste ha aktiverat er profil först!

Om det är någon som vill byta från knattefotisen till familjefotisen går det bra. Kontakta mig i så fall. Och jag svarar också på andra frågor!

Tack för samarbetet och fotbollsglädje till er alla!

Klubbens senaste