Information 2021
Publicerad: 30.03.2021 16.13

Information 2021

Hej alla oldboysare!

Härkommer all möjlig information inför säsongen:

• Seriespel: Starten är uppskjuten och första matchen i Taso är just nu 6.5. Mera info när vi vet mera!
  • Träningar: Ob-spelare får träna med EIF 2. Tid måndagar centrumplan kl. 20.00 och onsdagar Österby kl. 20.00.
  • Se till att ordna med din licens nu och inte dagen före match! Logga in på pelipaikka och förnya. Om det är några problem så hör av dig.

Spelarsituation:

• Slutar: Oscar F, Fredda J, Stefan H, sedan de som inte alls deltog ifjol tänker jag mig också ”slutat”, hit hör Andreas H, Ray L, Robert ”Poope”. Alla får ändra sig!
  • Spelare som kommer till: Niklas Roiha, Matias Astrada, Niclas Wiitala, Roni Lindroos, Max Lundberg, Henni Ekholm vidtalad som extramålvakt (alla inte 100% ännu men vi jobbar på det)
  • Högst upp på önskelistan är nog en målvakt i huvudstadsregionen. Finns det något namn att kasta fram? Finns det andra spelare att locka med?

FM-turneringen:

Anmälningsdeadline är 31.5 och kräver att vi har 20 spelare som ”förbinder” sig att delta. Det behöver inte vara 20 egna men en liknande situation som ifjol kan vi inte ha. Turneringen är i Karleby och spelas den 20-22.8.

Ekonomi

Finns en del cash på kontot. Årsavgiften är densamma som ifjol, dvs 120 € och kan betalas i två rater. Om du skaffar en sponsor på 200 € eller mer så får du 50% av årsavgiften tillbaka från laget.

Lagledning:

• Jens S sköter sponsorer
  • Matias W sköter vårt bankkonto och indrivning
  • Fredrik F sköter material
  • Jens M sköter taso, jopox, matcher och kontakter till föreningen och bollförbundet.

Övrigt

• I år siktar vi helt klart på att ordna någon form av bastukväll i början av året om läget så tillåter men minst i alla fall en större happening efter säsongen.
  • Vi behöver få spelare som slutar ut och nya spelare in i jopox
  • Whatsapp gruppen behöver säkert en uppdatering med samma som ovan.

Hälsningar,

Jens, Jenga, Fröberg och Masen