Snabbt mål av Snabb - Akademin vann 5 - 0
Publicerad: 20.08.2021 22.09

Snabbt mål av Snabb - Akademin vann 5 - 0

Selim Snabb i EIF Akademi behövde bra en minut på sig för att näta i division-III matchen mot seriejumbon NuPS från Nummela. Akademin var på ett spelglatt humör och vann med hela 5 – 0 (3 - 0).

EIF:s första mål var grant. Akademin drev redan i sitt första anfallet snabbt upp bollen till sextonmetern. Där fick Selim Snabbt kontroll över den och drog på med en riktigt drömträff. Med vänsterdojan.

- Bollen borrade sig snyggt in i krysset. Det var en riktigt vacker fullträff, säger lagledaren Atte Wahlstedt.

För EIF akademin var segern viktig. Tabellen haltar otroligt, men laget ligger för närvarande strax under övre slutspelsstrecken. Men att nå övre slutserien är mer teoretisk.

- Men hamnar vi i nedre slutserien, vilket är troligt, var ändå den här segern värdefull. Tre poäng är alltid välkommet, säger lagledaren.

EIF:s mål gjordes av Selim Snabb 1 - 0(1 min.), 2 - 0 Simon Lindholm (10 min.), 3 - 0 Robert Bäckman (44 min.). 4 - 0 Miro Kritz (49 min.), 5 - 0 Miro Kritz (80 min.).

EIF akademins följande match spelas hemma den 26 augusti mot Toukolan Teräs. Matchen börjar kl. 20.00.

Ducca Nyman