Brons i Östersjö Cupen
Publicerad: 03.08.2021 14.49

Brons i Östersjö Cupen

Under helgen deltog vi i Östersjö cupen i Hangö. Vi hade otur med vädret på fredagen, då vi mötte VIFK/ I-JBK YJ White. Regnet öste ner under den första halvleken och det var omöjligt att driva med bollen. Under den andra halvleken hann vattnet sjunka ner i marken och det gick att spela fotboll lite bättre. Vi vann till slut med 3-1. Efter matchen var det bara att byta torra kläder på sig och försöka få kläderna torra till nästa dag.

På lördagen mötte vi PiPS och vann enkelt med 8-0. I den andra matchen mötte vi PTU och det blev en riktigt råddig, men spännande match. Lagen ledde turvist och i ett skede ledde PTU redan med 5-3. Vi lyckades ändå ta fast deras ledning och spela oavgjort 5-5.

Vi inledde söndagen fint då vi slog VIFK/ I-JBK Blue med 5-1. Pojkarna började fantisera om att lyfta upp guldpokalen, men BK-46 slog ner oss på jorden i en avgörande guldmatch. Den långa pausen hade gjort våra pojkar tröttare. BK-46 var hungrigare, kämpade bättre och höll laget kompaktare. Det blev enorma avstånd mellan våra lagdelar och motståndaren kunde utnyttja ytorna. De vann rättvist med 2-0 och fick i stället fira och lyfta upp guldpokalen.

I den sista matchen var tanken ganska tom. Pojkarna kämpade så gott de orkade, men HIK vann matchen 3-2. VIFK/ I-JBK YJ Blue utnyttjade våra två förluster och steg till en silverplats. Vi fick nöja oss med brons i stället.

Pojkarna kände sig lite besvikna efter de två sista matcherna med de kämpade fint hela veckoslutet och får vara nöjda med sina prestationer. Ett stort tack också till FC HIK för en välordnad turnering.