FUNKTION VID EN SKADA - TOIMINTA VAHINGON SATTUESSA

Vid skada, gör en skadeanmälan – här finner du viktig info för spelare med försäkring via Finlands Bollförbunds spelpass

Anvisningar för spelare med försäkring via Finlands Bollförbunds spelpass. Följ nedanstående instruktioner om en skada inträffat.

1. Gör en skadeanmälan genom att använda nedanstående länk. När du fyllt i skadeanmälan får du ett skadenummer skickat till din emailadress, detta skadenummer kan du sedan ange till vårdgivaren.

Gör skadeanmälan via denna länk.

2. Sök vård inom två veckor från att skadan har ägt rum.

3. Förbered dig för att betala det första läkarbesöket på egen hand.

4. Anmäl skadan och försäkra dig om att du har ett skadenummer innan vidare undersökningar samt uppföljande besök. Läkarstationer kan då fakturera oss direkt.

Frågor

Om du har frågor rörande skadeanmälan hittar du vidare instruktioner på www.adis.fi, du kan också maila oss på adressen adisasiakaspalvelu@adis.as

Ifall spelaren har en annan försäkring än via Finlands Bollförbunds spelpass, bör spelaren göra en skadeanmälan till sitt eget försäkringsbolag.

Vahingon sattuessa tee vahinkoilmoitus – tässä tärkeää tietoa Pelipassivakuutetuille pelaajille

Ohjeet vahingon sattuessa Palloliiton Pelipassivakuutetuille pelaajille. Loukkaantumisen tapahduttua toimi alla olevien ohjeiden mukaisesti.

1. Tee vahinkoilmoitus käyttämällä alla olevaa linkkiä. Vahinkoilmoituksen tehtyäsi saat sähköpostiviestillä vahinkonumeron. (huom! tarkista roskaposti)

Tee vahinkoilmoitus tämän linkin kautta.

2. Mene hoitoon viimeistään 2 viikon kuluessa vamman sattumisesta.

3. Varaudu maksamaan vamman hoidosta ensimmäinen yksityislääkärinpalkkio itse.

4. Lääkäriasemat voivat laskuttaa kontrollikäynnit ja tutkimukset suoraan meiltä, kun esität vahinkonumeron ja KELA-kortin. Leikkaukseen ja fysioterapiaan voimme myöntää maksusitoumuksen.

Kysymykset

Jos Sinulla on kysymyksiä vahinkoilmoituksen tekemiseen liittyen, lisäohjeita löydät www.adis.fi
tai lähetä sähköpostiviesti adisasiakaspalvelu@adis.as
Tavoitat meidät myös puhelimitse 0400 378 200.

Mikäli pelaajalla on muu kuin Palloliiton pelipassivakuutus, tulee hänen tehdä vahinkoilmoitus omaan vakuutusyhtiöönsä.