En medlem kan även fungera som en stödjande medlem.

En stödjande medlem betalar utöver medlemsavgiften en stödjande avgift vars storlek medlemmen bestämmer.

Den stödjande medlemmen kan välja att stöda föreningen, EIF Ab (herrarnas representationslag), båda eller EIF Fotbollsjuniorers stödfond.

Om du redan är medlem i föreningen och vill bli stödjande medlem så kontakta tove.gustafsson@ekenasif.fi eller 0405746887.

Jäsen voi toimia myös kannattajajäsenenä.

Kannattajajäsen maksaa jäsenmaksun lisäksi kannattjamaksun, jonka suuruuden jäsen itse määrää.

Kannattajajäsen voi halutessaan tukea seuraa (ry), EIF Oy (miesten edustusjoukkuetta), molempia tai EIF Jalkapallojunioreiden tukirahastoa.

Jos olet seuran jäsen ja haluat tulla kannattajajäseneksi, ole yhteydessä tove.gustafsson@ekenasif.fi tai 0405746887.