Finlands Anfield Road finns på Ladugårdsgatan i Ekenäs
Publicerad: 13.01.2020 00:00

Finlands Anfield Road finns på Ladugårdsgatan i Ekenäs

Du har kanske sett bilder från de stora fotbollsklubbarnas stadionanläggningar med omklädningsrum i klubbarnas färger och egna slagord på väggarna. Nu är det dags att avslöja en hemlighet; lilla Ekenäs IF:s klubbhus är som ett Anfield Road i miniatyr och klubbkänslan här är minst lika påtaglig som i de större anläggningarna ute på världen.

Utifrån sett ser klubbhuset bakom Centrumplanen i Ekenäs minst sagt färglöst och anspråkslöst ut. Adressen Ladugårdsgatan klingar kanske inte heller riktigt lika högt som Anfield Road. Ingenting förbereder dig på vad du kommer att mötas av innanför dörrarna; en fotbollsvärld i vitt och grönt komplett med café, omklädningsrum, taktikrum, gym och mängder av historia. Det känns lockade att säga att det doftar fotboll; i verkligheten doftar det svagt av kaffe, svett och liniment.

Klicka här för att läsa hela artikeln på Place2Go