Akademin vände på trenden
Publicerad: 05.08.2021 23:08

Akademin vände på trenden

Ekenäs IF:s akademilag i division-III har på senare tid haft det lite motigt i portgången. Men i den senaste matchen borta i Tali mot Töölön Taisto blev det äntligen en seger och tre poäng. Akademin vann 4-2 (1-2) och har fortfarande alla chanser att nå övre slutspelet.

- Den här gången var inställningen från början den rätta. Vi borde inte ha legat under i halvtid. Vi var hela matchen det bästa laget, säger lagledaren Atte Wahlstedt.

EIF:s mål gjordes av Simon Lindholm 1-0 (17 min.), 2-2 (62 min.)Kristoffer Ammondt, Robert Bäckman, 3-2 (66 min.) och Miro Kritz 4-2 (73 min.).

Ville Sevon gjorde säsongsdebut och spelade hela matchen. Han är sakta på väg tillbaka efter en skada.

EIF har tidigare spelat hemma oavgjort mot FC Espoo 1-1 i en match som borde ha gett tre poäng. Mot EsPa borta blev det 3 - 2 förlust och i föregående bortamatch mot Tikka blev det storstryk, 5 - 1.

Ducca Nyman

Bollförbundets matchprotokoll