EIF Vinterturnering
Publicerad: 14.12.2021 07:55

EIF Vinterturnering

Som tur är behöver vi inte spela ute i snöväder utan den i vår egen regi arrangerade vinterturneringen spelas inomhus i Västerbyhallen under vintern 2021–2022. Det är våra yngsta juniorer mellan 7 och 12 år vars lag står värdar för den här turneringen som har lockat spelare från närregionerna. Det är inte bara de ”gamla vanliga” rivalerna Bk-46 och FC HIK som gästar oss utan flickor och pojkar från Kimitoön, Salo, Lojo, Ingå och Sjundeå.

Hela 32 lag från 10 olika är anmälda till turneringen som spelas under några av vinterns helger. EIF-lagen har nu som värdlag en helt ny uppgift: förutom försäljning är det ju koronapass som skall skannas! Som spelledare fungerar föreningens egna äldre juniorer som har deltagit i domarkurs och nu får öva på det i praktiken.

Responsen från föreningens egna lag har varit positiv och utstrålar en känsla av gemenskap och vi-anda, då vi jobbar tillsammans får våra egna spelare en turnering i hemknutarna. Föreningen vill passa på att TACKA alla funktionärer och föräldrar som ställer upp och hjälper vid våra egna arrangemang. TACK!

Här kan man följa med aktuell information från turneringens gång: https://eif.jopox.fi/seura/1061/talviturnaus-2021-2022