Tränarförlust(er)
Publicerad: 29.04.2022 17:12

Tränarförlust(er)

Den senaste tiden har varit motgångarnas säsong för fotbollssektionens styrelse. Under påsken nådde budet att Bruno Vivas, huvudtränare för damlaget, F18 och akademilaget är tvungen att bryta kontraktet med oss. Bruno behövs i Portugal eftersom en när anhörig till honom insjuknat allvarligt. Bruno har varit en otrolig resurs för fotbollssektionen, sedan han kom till föreningen har vi tagit många kliv framåt i utvecklingen. Vi är stolta och tacksamma över det arbete han gjort. Om man fick använda endast ett ord för att beskriva Bruno så skulle det utan tvivlan vara arbetsmyra. Han lever för fotbollen! Obrigado, Bruno!

Till följande meddelade Ruben Sousa och Daniel Bolufer att även de avbryter kontrakten. Både Ruben och Daniel har blivit erbjudna andra arbeten som de tackat ja till. Ruben åker den 10.5 tillbaka till Portugal och Daniel blir herrlagets hjälptränare.

Fotbollssektionens styrelse söker nu med ljus och lykta efterträdare och tillfälliga lösningar tills någon ny tränare anställts. Verksamhetsledaren har intervjuat några kandidater och styrelsen möts 3.5 för att förhoppningsvis kunna ta del av förslag.

Vi hoppas på förståelse från medlemmarnas sida, svar dröjer och kan till och med glömmas bort i högen av arbete som verksamhetsledaren nu har på sitt bord. Men vi hoppas att så som våren nu är här med sitt ljus så skall även framtiden på tränarfronten ljusna igen!