Markku - vår nya verksamhetsledare!
Publicerad: 17.05.2022 22:40

Markku - vår nya verksamhetsledare!

Markku Alanne heter fotbollssektionens nya verksamhetsledare. Den 16.5 togs han emot av Niklas Busk som presenterade föreningen, klubblokalen och berättade om vår verksamhet i stora drag. Följande dag fick nya verksamhetsledaren redan testa på "hands on" arbete då han var med om förskolefotisturneringen, det blev många high fives i samband med prisutdelningen med förhoppningsvis blivande fotbollsjuniorer.

Markku är 55 år och bor i Kyrkslätt dit han flyttat efter 20 år i Munchen. Han har ett förflutet inom banking men vill nu göra något helt annat. Passionen för fotboll har följt honom genom hela livet, han har många goda fotbollsminnen från just Ekenäs där han deltagit i många dueller mot EIF. Nu blir det alltså att byta sida och det gör Markku gärna - han vill bidra så gott han kan till att vidareutveckla fotbollen i EIF. Han gillar fotbollsstämningen vi har i staden och han tycker det är viktigt att barn och unga rör på sig och har en meningsfull hobby. Fotboll är mer än bara att sparka boll och Markku vill vara med om att stöda en god gemenskap i klubben.

Välkommen till EIF, Markku!