Knattefotboll - Nappulafutis
Publicerad: 15.07.2022 18:47

Knattefotboll - Nappulafutis

Den fartfyllda knattefotbollen drar igång igen!

Knattefotboll för barn i åldrarna 4- 6 år, drar igång för höstterminen. Vi har två grupper, lördagar kl. 10.30-11.30 eller kl. 11.30-12.30 i Hakarinne skolas gympasal. Den senare gruppen är mestadels 2016 födda, medan den tidigare är mestadels yngre.

Knattefotboll är en bra början på fotbollsintresset. Vi tar med bollen i de klassiska lekarna barnen lekt i dagis och på fritiden, för att på ett tryggt, roligt och lätt sätt lära känna bollen.

Ingen speciell utrustning behövs. Endast lämplig klädsel, passande skor (nabb-skor är inget måste), en boll får man gärna ha med och såklart drickaflaskan ska inte glömmas.

Som ansvarig tränare fungerar Viivi Kandelin, spelare i EIFs damlag och erfaren inom tränaruppdrag.

Priset är 30€/mån och det ingår försäkring.

Är du osäker på om knattefotbollen är något för dig? Kom med och prova en träning till först, och bestäm dig sen. Du kan även ta med en vän på samma :)

Har du frågor? Hör av dig till frida.lassander@gmail.com eller tel. 040 9646148

Anmäl dig här! (om du inte deltog under vårterminen)

Vauhdikas Nappulafutis potkaisee jälleen käyntiin!

Syksyn Nappulaturnaus 4-6-vuotiaille lapsille alkaa taas. Lauantaina, Tammisaaren uimahalli klo 10.30 - 11.30 tai 11.30-12.30.

Nappulafutis on oiva tapa aloittaa jalkapalloharrastus. Otamme pallon mukaan perinteisiin leikkeihin, joita lapset ovat pelanneet päiväkodeissa ja vapaa-aikana, jotta he turvallisella ja hauskalla tavalla pääsevät tutustumaan palloon.

Mitään erikoisvarusteita ei tarvita, vaan pelkästään sopiva vaatetus - kenkien ei tarvitse olla nappulakengät- ja kernaasti oma, tuttu pallo sekä tietenkin juomapullo.

Valmentajana toimii Viivi Kandelin, joka itse pelaa EIF:n naisjoukkueessa ja on kokenut valmennustehtävissä.

Hinta on 30 Euroa / kuukausi, joka myös sisältää vakuutuksen.

Oletko epävarma sopiiko Nappulafutis teille? Tule mukaan, katso yhdet harjoitukset ja päätä sitten. Kernaasti voit ottaa toverin mukaan!

Mikäli kysyttävää, ota yhteyttä frida.lassander@gmail.com tai puh. 040 964 6148

Osallistu tässä (mikäli et jo osallistunut kevätsesonkiin)