Användningen av centrumplanen under tiden 2.-20.12.2020
Publicerad: 02.12.2020 00:00

Användningen av centrumplanen under tiden 2.-20.12.2020

Raseborgs stads idrottsanläggningar utomhus som är öppna under tiden 2-20.12.2020. Idrotts- och bollplanerna kan bokas endast för juniorverksamhet (under 18 år). Tävlingar, matcher eller serieverksamhet får inte ordnas i stadens anläggningar. Träningsverksamheten skall ordnas så, att:

1. Delta i lagets träningar endast då när du är frisk.
  2. Endast lagets spelare, tränare och max. 2 övriga från lagledningen får vistas vid planen under träningen, om det är väsentligt för genomförandet av träningarna.
  3. Inga åskådare/föräldrar/vårdnadshavare tillåts.
  4. Håll dina händer rena och ha säkerhetsavstånd på 2m.
  5. Träningen skall planeras så att man inte har fysisk kontakt mellan spelarna. Fokusera träningen till exempel på teknik-, passövningar motsv.
  6. Varje spelare har egen boll och dricksflaska.
  7. Drick endast ut din egen flaska. Märk din utrustning tydligt.
  8. På träningarna används inte gemensamma spelvästar. Endast en person hanterar koner och övriga hjälpmedel som används under träningen.
  9. Deltagarna kommer till och går ifrån träningarna färdigt ombytta.
  10. Under träningarna delas lagen in i max. 10 personers grupper och grupperna har ingen kontakt med varandra under träningen.
  11. Laget går in på planen under tränarens ledning och på samma sätt ut från planen.
  12. Lagets utrustning förvaras på en gemensam plats vid planen under träningen.
  13. Spotta inte på planen! Om du behöver nysa eller hosta, gör det i ärmen.
  14. Munskydd skall användas hela tiden utanför själva träningen.Träningarna är tillåtna åt barn/unga under 18 år.

Träningstiderna och övriga direktiv för användningen av planen hittar man här TRÄNINGSTIDER UTOMHUS