EIF-Akademi förlorade mot GrIFK U-23
Publicerad: 03.06.2022 22:05

EIF-Akademi förlorade mot GrIFK U-23

Ekenäs IF:s akademilag i division-III förlorade med 1–0 (0–0) mot Grankulla IFK:s U-23-lag. Segermålet kom i 70:e minuten efter hörna. EIF-försvaret lyckades inte rensa undan bollen, utan Alex Palmgren kunde placera bollen i nätmaskorna.

Grankulla IFK:s U-23-lag är ett av de bästa lagen som i division-III hittills gästat Ekenäs. Framför allt i andra halvlek var det stor skillnad mellan lagen. Grankulla vårdade bra bollen, spelade ofta längs marken och höll den inom laget.

EIF hade riktigt i slutskedet chans att kvittera. Efter hörna från höger var målvakten Barros Lima, som steg med upp i anfallet, högst på bollen, men trots en bra nick blev det inte mål.

EIF:s målchanser var inte många. Vänsterbacken Sami Kankariso hade två halvchanser, men var båda gångerna lite sen på bollen.

I första halvlek spelade hemmalaget riktigt hyggligt. EIF bjöd inte Grankulla på några ytor att bygga spelet på. Men i andra halvlek, ju längre matchen framskred tog Grankulla mer och mer för sig.

En av planens bästa spelare var Grankullas målvakt Emil Snellman. Han tog hand om de bollar som EIF fick in i GrIFK:s box. Bl a i första halvlek gjorde han en djärv räddning – tuff utrustning och ned i benen på EIF:s anfallsspelare.

I EIF spelade mittbackarna Robin Flinck och Linus Estlander säkert. Selim Snabb på mittfältet jobbade i första halvlek riktigt bra.

Ducca Nyman

Bollförbundets matchprotokoll