​Hugo Henriques utsedd till juniorutvecklingschef
Ekenäs Idrottsförening r.f.Publicerad: 12.02.2024 21:20

​Hugo Henriques utsedd till juniorutvecklingschef

EIF har utsett Hugo Henriques som utvecklingschef för juniorerna inom föreningen. Genom uppgiften strävar föreningen att få en mer enhetlig linje för lag- och spelarutvecklingen från de allra yngsta åldrarna fram till spel i föreningens seniorlag. Samtidigt vill föreningen framhäva vikten i att utvecklingen sker organiserat redan från de yngre juniorerna och på detta sätt även lägga resurser till det. Man vill även försäkra sig att föreningens samtliga tränare får stöd av detta i deras viktiga uppgift i utvecklande av spelare.

Tränaren Henriques inleder redan sin andra fulla säsong i EIF efter att anlänt till föreningen i juni 2022. I december 2023 blev han klar från Finska bollförbundets tränarkurs och besitter UEFA A tränarlicensen, den andra högsta nivån. Han fungerar även som ansvarig tränare för föreningens dam- samt akademilag.