Tack/Kiitos Catarina Lopes! Välkommen/Tervetuloa Joana Alves Da Silva!
Ekenäs Idrottsförening r.f.Publicerad: 06.09.2024 09:00

Tack/Kiitos Catarina Lopes! Välkommen/Tervetuloa Joana Alves Da Silva!

Det har skett förändringar inom EIF:s tränarteam i augusti. Catarina Lopes som fungerat som tränare och spelare i
damlaget, har flyttat tillbaka till sitt hemland Portugal för nya utmaningar. Föreningen vill tacka Catarina för hennes professionella coachning och det otroligt fina arbete hon har gjort för föreningen och önskar henne stort lycka till framöver!

Samtidigt har en ny tränare börjat arbeta i Ekenäs idottsförening. Joana Alves Da Silva kommer också från Portugal och har tagit över de tränaruppgifter som hennes företrädare hade. Joana kommer också att spela i damlaget. Hon innehar UEFA B-tränarlicens och har stor erfarenhet av att träna barn, ungdomar och vuxna. Dessutom har hon arbetat som analytiker och futsaltränare. Välkommen med i föreningen Joana!

Kiitos Catarina Lopes! Tervetuloa Joana Alves Da Silva!

EIF:n valmennuksessa on tapahtunut muutoksia elokuussa. Seuravalmentaja ja Damer-joukkueen pelaaja Catarina Lopes muutti takaisin kotimaahansa Portugaliin uusien haasteiden pariin. Seura haluaa kiittää Catarinaa ammattimaisesta valmennuksestaan ja upeasti tehdystä työstä seuran hyväksi. Onnea tulevaan!

Samaan aikaan seuraan liittyi uusi valmentaja. Joana Alves Da Silva tulee myös Portugalista ja hän on ottanut vastuulleen ne valmennustyöt joissa hänen edeltäjänsä oli. Joana tulee pelaamaan myös Damer-joukkueessa. Joanalla on hallussaan UEFA B valmentajalisenssi ja hänellä rutkasti kokemusta lasten, nuorten ja aikuisten valmentamisesta. Lisäksi hän on toiminut analyytikkona ja futsalvalmentajana. Tervetuloa seuraan Joana!