Ekenäs Idrottsförening r.f.Publicerad: 12.09.2024 12:00

​Finlands Bollförbundet belönade EIF - Suomen Palloliitto palkitsi EIF:n

Finlands Bollförbundet har belönat EIF rf för förmågan att behålla juniorfotbollsspelare i föreningen under säsongen 2023. Priset baseras på data som producerats av Bollförbundet och nationellt utvecklade mätare, som är en viktig del av Bollförbundets strategi för informationsbaserat ledarskap.

Priset är ett utbildningsstipendium värt 2000,00 euro som klubben kan använda för tränarutbildning. I samma kategori tävlade, förutom EIF, alla klubbar i den södra regionen som ingår i Finlands Bollförbundets kvalitetsprogram.

Finlands Bollförbund började officiellt använda informationsbaserat ledarskap i början av 2021 som en del av strategin för finsk fotboll och futsal 2020–2024 (Kehittyvä Seurojen Palloliitto). Målet med informationsbaserat ledarskap är att underlätta bra beslut och framgångsrik verksamhet inom fotbollsgemenskapen, genom att dela pålitlig och forskningsbaserad information med olika aktörer inom fotbollen och futsalen.

---

Suomen Palloliitto palkitsi EIF ry:n juniorijalkapallon pelaajien pitovoimasta kaudella 2023. Palkinto perustuu Palloliiton tuottamaan dataan ja valtakunnallisesti laadittuihin mittareihin, jotka ovat osa, jotka ovat tärkeä osa Palloliiton tiedolla johtamisen strategiaa.

Palkinto on 2000,00 euron arvoinen koulutusstipendi, jonka seura voi käyttää valmentajakoulutukseen. Samassa kategoriassa palkinnosta kamppailivat EIF:n lisäksi kaikki Palloliiton laatujärjestelmässä mukana olevat Eteläisen alueen seurat.

Suomen Palloliiton tiedolla johtamisen -prosessi käynnistettiin virallisesti vuoden 2021 alussa, osana suomalaisen jalkapallon ja futsalin 2020-2024 strategista valintaa (Kehittyvä Seurojen Palloliitto). Tiedolla johtamisen tavoitteena on mahdollistaa menestyksekäs päätöksenteko ja toiminta lajiyhteisössä, välittämällä tutkittua ja pätevää tietoa jalkapallon sekä futsalin eri sidosryhmille.