Ny UEFA-licens för EIF:s tränarteam! - Uusi UEFA-lisenssi EIF-valmennukseen!
Ekenäs Idrottsförening r.f.Publicerad: 30.09.2024 09:00

Ny UEFA-licens för EIF:s tränarteam! - Uusi UEFA-lisenssi EIF-valmennukseen!

EIF har fått ännu en UEFA-certifierad tränare, då Álvaro Corredor Ochoa framgångsrikt slutförde UEFA C-utbildningen.

Denna säsong har Álvaro varit en del av EIF Akademins tränarteam, och i och med utbildningen har nu samtliga av Akademins tränare i klubben en UEFA-licens. Grattis!

Övriga tränare för Akademi-laget under säsongen 2024 är Hugo Henriques (UEFA A) och José Rodrigues (UEFA B).

- En bra kurs och en fin upplevelse. Tack till föreningen för möjligheten att genomföra detta och tack till Hugo och Oscar (EIF P12) för all hjälp och alla arrangemang, tackar Alvaro.

---

EIF on saanut valmentajayhteisöön jälleen uuden UEFA-lisenssin haltijan, kun Alvaro Corredor Ochoa suoritti onnistuneesti UEFA C-koulutuksen.

Alvaro on tällä kaudella kuulunut EIF Akademin valmennustiimiin ja koulutuksen myötä seuran kaikilla Akademin valmentajilla on UEFA-lisenssi. Onnittelut!

Akademi-joukkueen muut valmentajat ovat kaudella 2024 Hugo Henriques (UEFA A) ja José Rodrigues (UEFA B).

- Hyvä kurssi ja hieno kokemus. Kiitos seuralle että tämä oli mahdollista tehdä sekä Hugolle ja Oscarille (EIF P12) kaikesta avusta ja järjestelystä, Alvaro kiittää.