EIF SÖKER EN KOORDINATOR TILL SITT VÄXANDE TEAM - EIF HAKEE KEHITTYVÄÄN JOUKKOONSA KOORDINAATTORIA
Publicerad: 02.06.2023 11:24

Med mer än 300 spelare är EIF fotboll den största fotbollsklubben i sin region. Klubbens representationslag för vuxna spelar i Herrarnas Ettan och Damtrean. Det finns juniorlag från åldersklassen U7, ett trettiotal totalt. EIF:s spelarutvecklingsstrategi är att bygga en spelarväg tillsammans med regionala samarbetsklubbar.

Vi söker nu en energisk person till vårt team med koordinator som titel. Arbetet kan vara heltid eller deltid, beroende på överenskomna arbetsuppgifter.

Koordinators arbetsuppgifter är:

• Fungera som ansvarig person för de klubbar, skolor och läger och evenemang som anordnas av klubben, innebär att både organisera och leda verksamheten för dessa

• Fungera som teamledare för åldersklasserna U7 och U8, innebär att delta i rekrytering, utbildning och handledning av frivilliga tränare och personal till dessa lag

• Diverse administrativa uppgifter

Vi förväntar oss att Du har:

• Intresse att arbeta med barnfotboll och motion och stöda frivilliga funktionärer

• Organisationsförmåga och utmärkt kommunikationsförmåga

• Möjlighet att arbeta flexibelt även på kvällar och helger

• Goda kunskaper i svenska och finska i tal och skrift

• Flexibilitet och gott lagspel

Vi värdesätter:

• Tidigare erfarenhet av att instruera barn/tränarroll

• Examen i idrott

• Kunskap om fotbollsklubbens verksamhetsmiljö och en vilja att hela tiden lära sig nya saker

Vad vi erbjuder Dig:

• Att bli en del av fotbollsföreningsgemenskapen i Raseborg

• Möjlighet att utvecklas som tränare

• Ta del av EIF:s spelarutveckling och få vägleda unga spelare på vägen till att bli fotbollsspelare

• Stöd från heltidstränare och verksamhetsledare så att Du lyckas i uppgiften

Enligt kontraktet börjar anställningsförhållandet så snart en lämplig person hittas, vänta därför inte med din ansökan! Ansökningar med löneanspråk skickas via e-post till jukka.karjalainen@ekenasif.fi. Namn och kontaktuppgifter på eventuella personer som kan rekommendera Dig bifogas ansökan.

Mera information om uppgiften ger vår verksamhetsledare Jukka Karjalainen, jukka.karjalainen@ekenasif.fi eller 044 0793 0036

Den som utses till befattningen ska visa upp det journalutdrag som krävs för dem som arbetar med barn enligt 6 § 2 i kriminalregisterlagen (770/1993).

---

EIF jalkapallo on yli 300 harrastajallaan alueensa suurin jalkapalloseura. Seuran aikuisten edustusjoukkueet pelaavat Miesten Ykkösessä ja Naisten Kolmosessa. Juniorijoukkueita on U7-ikäluokasta alkaen, yhteensä noin kolmekymmentä. EIF:n pelaajakehityksen strategia on pelaajapolun rakentaminen yhdessä alueellisten yhteistyöseurojen kanssa.

Haemme nyt tiimiimme energistä tekijää koordinaattori tehtävänimikkeellä. Työ voi olla päätoiminen tai osa-aikainen riippuen sovituista työtehtävistä.

Koordinaattorin tehtäviä ovat:

* Toimii seuran järjestämien kerhojen, koulujen ja leirien sekä tapahtumien vastuullisena ohjaajana sekä vastaa organisoinnista

* Toimii U7 ja U8 ikäluokkien tiimien johtajana ja osallistuu vapaaehtoisten valmentajien ja toimihenkilöiden rekrytointiin, kouluttamiseen ja tutorointiin.

* Erilaiset hallinnolliset tehtävät

Edellytämme Sinulta:

* Intohimoa lasten jalkapallon ja liikuttamisen parissa toimimiseen ja vapaaehtoisten toimijoiden tukemiseen

* Organisointikykyä ja erinomaisia vuorovaikutustaitoja

* Mahdollisuutta työskennellä joustavasti myös iltaisin ja viikonloppuisin

* Hyvää ruotsin (ja suomen) kielen suullista ja kirjallista taitoa

* Joustavuutta ja joukkuepelaamista

Arvostamme:

* Aikaisempaa kokemusta

* Liikunta-alan tutkintoa

* Jalkapalloseuran toimintaympäristön tuntemusta ja halua oppia uutta koko ajan

Mitä EIF tarjoaa Sinulle:

* Pääset osaksi Raaseporin jalkapalloseuran yhteisöön

* Mahdollisuus kasvaa valmentajana EIF:n valmentajapolulla

* Osallistua EIF:n pelaajakehitykseen ja pääse ohjaamaan nuoria pelaajia matkallaan jalkapalloilijoiksi

* Päätoimisten valmentajien ja toiminnanjohtajan tuen tehtävässä onnistumiseen

Työsuhde alkaa sopimuksen mukaan heti sopivan henkilön löydyttyä, hae siis nopeasti. Hakemukset palkkatoivomuksineen tulee lähettää sähköpostitse osoitteeseen jukka.karjalainen@ekenasif.fi. Hakemukseen voi liittää myös suosittelijoiden nimiä yhteystietoineen.

Mahdollisia lisätietoja tehtävästä voi kysyä:
EIF ry. toiminnanjohtaja Jukka Karjalainen, jukka.karjalainen@ekenasif.fi tai 044 0793 0036

Tehtävään valitun tulee esittää rikosrekisterilain (770/1993) 6 §:n 2 mukainen lasten kanssa työskenteleviltä vaadittava rekisteriote.