Individuella programmets start framflyttad
Publicerad: 10.09.2021 08:00

Individuella programmets start framflyttad

Starten för det individuella programmet har flyttats fram till den 30.10. Anmälningen är öppen igen fram till den 24.10. På det här sättet hinner spelarna ladda om batterierna efter en intensiv tävlingssäsong.

Det individuella programmet fortsätter nu i höst för de äldre juniorerna. Spelare från flick- och pojklag födda 2005-2008 är de som nu ska anmäla sig om man vill delta. Även YJ-spelare får anmäla sig. Träningarna sker på lördagar med start klockan 10 för första gruppen och 11.15 och 12.30 för grupperna två och tre. Programmet kostar 60 €. Klubbhuset används för video och gym och så hoppas vi kunna använda centrumplanen så mycket och länge som möjligt och vid behov används Hakarinne skola. Träningarna inleds lördagen den 30.10, tar paus vid jul och fortsätter efter nyår, totalt 12 lördagar.

Inom det individuella programmet fokuserar man helt på den enskilda spelarens utveckling. Givetvis fokuseras det på teknik, men även kostvanor, videoanalys, fysik, skadeförebyggande träning med mera ingår. Det finns plats för 30 spelare som delas i lämpliga grupper efter att vi ser vem och hur många som anmält sig.

Det individuella programmet är till för de spelare som är motiverade att lära sig nytt, utvecklas som fotbollsspelare på ett mångsidigt sätt och inte nödvändigtvis alltid med bollen närvarande. Om man är med i det individuella programmet är det inte en orsak att hoppa över en av lagets träningar. Även spelare från samarbetsföreningar kan anmäla sig. Föreningens anställda tränare leder träningarna. Bruno Vivas har huvudansvaret och beroende på situationen har han med sig Daniel Bolufer och/eller Ruben Sousa och träningschefen Jens Mattfolk hoppar in om det behövs.